-
از پایان تاریخ تا دموکراسیِ محتضَر
محسن خرامین -
نا-ظفرمندیِ توسعه: اربابِ مردم یا نمایندۀ آنها؟
حسین موسوی -
روابط عمومی؛ تجلی فهم، تفسیر و راهبریِ اجتماعیِ
صیاد خردمند -
تأملی بر اقدامات پوپولیستی دولتها در استان کهگیلویه و بویراحمد
حسن کریمی -
چگونگی ایجاد تعلیمات عشایری از آغاز
سید ساعد حسینی -
تاجگردون؛ وکیل یا ولینعمت؟
یادداشت مخاطبان -
به اعماق برگرد «شیوا»
امراله نصرالهی -
وقتی شایستهسالاری قربانی تبعیض و روابط میشود
حسن کریمی -
دهن کجی شبکه دنا به جامعه ورزش استان و مردم کهگیلویه
سید ابوصالح دانشفر -
خوابِ پروانه در اقلیم سیاستزدگی، آستانهی سقوط در سکوتِ نسیمها
سید یونس آصف جاه
تصادف در جاده معروف به مرگ

محور دهدشت ، کلایه یکی از مرگ بار ترین جاده های استان و شهرستان کهگیلویه است و بخاطرعرض کم جاده، کيفيت پايين جاده، ضعف موارد ايمنی و عدم رعايت اصول راهنمايی و رانندگی از عوامل مهم در بروز تصادفات در اين جاده به شمار می رود.
جادهها شریانهای حیاتی حملونقل هستند. مسیرهای جادهای و امکانات آنها نقش مهمی در توسعه و رشد اقتصادی ایفا میکنند و منافع اجتماعی مهمی را با خود به همراه میآورند. از سوی دیگر، جادههایی که رسیدگی به آنها ضعیف است، موجب اخلال در حملونقل میشوند و بهویژه بر هزینههای خودروها میافزایند، نرخ تصادفات جادهای و هزینههای جانی و مالی مرتبط با آن را افزایش میدهد، و انزوا، فقر، فقدان بهداشت و بیسوادی را در جوامع روستایی شدت میبخشد.
برای دهدشتی ها سالهاست «هفته ای بدون مرگ» در جادههای برون شهری به یک رویا تبدیل شده و کمتر کسی را در این منطقه میتوان یافت که عزیزی و یا آشنایی را در تصادفات جادهای از دست نداده باشد
جادههای دهدشت این روزها بوی مرگ میدهند و کمتر روزی است که خبری از تصادفات جادهای منتشر نشود ، در کمتر از یکسال گذشته، چندین حادثه در جادههای کهگیلویه رخ داده که دهها کشته و مصدوم بر جا گذاشته است
تصادفهای وحشتناک انگار پایان ندارد و هر از گاهی شاهد تصادف های خونینی در جاده های دهدشت هستیم که باعث داغدار شدن بسیاری از خانواده ها می شود
در شهر دهدشت جادهای به نام جاده مرگ وجود دارد (محور دهدشت-طولیان-کلایه)که بسیار خطرناک و مرگبار است.
ما ساکنین اطراف این جاده نظاره گر هستیم هر هفته حوادثی مرگبار در این جاده رخ میدهد و دیدن خودروهای واژگون و آسیب دیده در این محور برای ما ساکنین امری عادی شده است.
از دید ما روستانشین های ساکن در کنار این جاده نبود شانه سازی ، نبود علایم راهنمایی و رانندگی و ساخت نادرست و اشکالات مهندسی موجود در این محور از مهم ترین دلایل مرگبار بودن این مسیر است.
حال باید دید مسئولین در قبال حوادث متعدد جاده مرگ عکس العملشان چیست و یا کشته شدن غم انگیز جوانان مظلوم را در پرونده قطور تلفات رانندگی در جاده مرگ بایگانی و به روزمرگی های دائمی بسنده می کنند؟
باتوجه به چندتصادف منجر به فوت جوانان در این جاده مرگ ، نباید همه چیز را با یک همدردی پایان یافته تلقی کرد.
آنها که در این گونه سانحه ها از میان ما رفته اند هرگز باز نخواهند گشت ولی می شود با ریشه یابی این حادثه و تصادفات قبل، مانع از تکرار وقایع مشابه در آینده شد یا به حداقل ممکن رساند.
تاکی این مردم شریف بایدشاهد پرپر شدن اعضای خانواده، فامیل، دوست و همشهری و هموطن خود در این جاده باشند؟
حتما باید برای مسئولین یا فرزندان انها تصادف یا اتفاقی در این محور بیفتد تا این جاده مشکلش حل شود؟
آیا این مردم صاحب ژن برتر نیستند، که نه تنها از مشکلات بیکاری و اقتصادی خدماتی و بهداشتی رنج میبرند از جاده و... هم تحمل کنند؟
منتظریم تا ببینیم نهادهای مربوطه آیا حرکتی در این خصوص از خود نشان خواهند داد یا این که ترجیح خواهند داد کشته شدن غم انگیز جوانان مظلوم را در پرونده قطور تخلفات رانندگی در جاده مرگ بایگانی و به روزمرگی های دائمی بسنده کنند؟! پس
ان الله لایغیر مابقوم حتی یغیر ما بانفسهم
خداوند سرنوشت هیچ قوم و ملتی را عوض نمیکند مگر به دستان خودشان...
امین بیرقدار
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 نقره داغ ۹۳۰ خودروی متخلف در کهگیلویه و بویراحمد
- 2 وجود ۹۱۲ خانواده دارای فرزند چندقلو در کهگیلویه و بویراحمد
- 3 هزار کنتور برق در کهگیلویه و بویراحمد تا پایان امسال هوشمند میشود
- 4 کاهش بارندگی و آسیب جدی به مزارع کهگیلویه و بویراحمد
- 5 گره کور بلوار جمهوری یاسوج با ورود دستگاه قضایی باز شد
- 6 پیام تبریک نادر منتظریان به فرمانده جديد سپاه استان
- 7 ۶ مجروح در پی تیراندازی در عروسی
- 8 نبود بالگرد مشکل جدی مهار آتشسوزی جنگلهای کهگیلویه و بویراحمد است
-
مدیرکل میراث فرهنگی: اشیا تاریخی به درستی نگهداری نمیشوند/ برای تکمیل موزه نیاز به اعتبار داریم/ کاروانسرا و بافت تاریخی دهدشت احیا میشوند
-
حضور دو نماینده سابق و اسبق بویراحمد در مراسمهای عمومی/ فعالیتهای انتخاباتی «روشنفکر» و «زارعی» شروع شد؟!
-
کار جالب یک مرکز درمانی در راستای مسئولیت اجتماعی/ «درمانگاه صدرا» جور شهرداری یاسوج را کشید!
-
کمانه سیاست تهاجمی تاجگردون به خودش/ آقای تاجگردون! از صف اول نمایشها بترسید نه از جوانان گچساران و باشت!
-
پیشرفت طرح صنایع پلیمر گچساران از ۴۴ درصد عبور کرد/ جزییات
-
توضیحات فرماندار لنده در خصوص احیای معدن فسفات قیام
-
تشریح جزئیات تسهیلات ودیعه مسکن در کهگیلویه و بویراحمد
-
انتصاب عضو هیئت مدیره شرکت معدنی و صنعتی «گهر زمین»/ عکس و سوابق
-
معاون سیاسی استاندار: استادیوم قلعهرئیسی حدود ۹۰ درصد پیشرفت داشته اما هنوز افتتاح نشده است/ عمر مفید پروژه های نیمه تمام استان در حال از دست رفتن است/ پارسائی: آمده ام به ورزش استان خونی تازه تزریق کنم
-
گسترش آفت جوانهخوار بلوط در ۷۰هزار هکتار از جنگلهای کهگیلویه و بویراحمد
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!